Zľavové kódy do e-shopov

Zľavové kupóny alebo vouchery sa v posledných rokoch stali veľmi obľúbeným marketingovým nástrojom. Neustále stúpa počet záujemcov o tento spôsob nakupovania. Princípom zľavových kupónov je, že zľavový portál ich ponúka na rôzne produkty či služby. Prostredníctvom zľavových portálov ponúkajú obchodníci v podstate čokoľvek – od drobných predmetov a bežných produktov cez rôzne služby, wellness pobyty až po luxusné dovolenky. Najväčším lákadlom je práve ponúkaná zľava v podobe zľavových kupónov. Niektoré webové stránky – zľavové portály sú prehľadné a ponúkajú jednoduché vyhľadávanie pomocou rôznych špecifických kategórií, napr. podľa ceny, lokality, vzdialenosti, pre jednotlivcov, dvojice i celé rodiny s deťmi. Potencionálny zákazník sa tak lepšie orientuje v ponúkaných zľavách a je veľká pravdepodobnosť, že služby zľavového portálu využije.

 

Kupóny do obľúbených obchodov

Platnosť zľavových kupónov je väčšinou obmedzená, ale dosť dlhá na to, aby zákazník v prípade napr. zmeny termínu pobytu si mohol vybrať náhradný termín. Medzi najznámejšie a najviac zákazníkmi využívané zľavové portály patria napr. zlavomat.sk, zlavadna.sk, zlavy.odpadnes.sk, morezliav.sk a pod. Samozrejme, aj iní obchodníci ponúkajú rôzne zľavy na tovar v podobe zľavových kódov, napr. internetový obchod Hej.sk alebo Alza.sk. Väčšina zľavových portálov ponúka každý deň nové zľavy v rôznych oblastiach pôsobenia, pričom kategórie ponúkaných zľavových kupónov určuje dopyt zo strany zákazníkov. Zľava nadobúda platnosť len v prípade dostatočného počtu záujemcov. Slová akcia, zľava, mimoriadna cena akoby mali pre dnešného zákazníka magickú moc. Ale je tomu naozaj tak?

 

Výhody a nevýhod zliav

Ak chceme byť objektívni, mali by sme predstaviť nielen výhody zľavových portálov a nimi ponúkaných zľavových kupónov, ale poukázať aj na nevýhody, ktoré z nich plynú. Medzi najväčšie plusy zľavových portálov jednoznačne patrí to, že tie najlepšie majú pomerne vysokú návštevnosť a tým popredné miesto vo vyhľadávačoch. Ďalšou výhodou sú pravidelne posielané novinky, možnosť predať veľké množstvo produktov či služieb, dostatočne rýchla reakcia na potreby klienta, napr. sezónne produkty a služby. Druhou stranou mince sú nevýhody zľavových portálov, napr. pri príliš častých zľavách strata dôveryhodnosti, ďalej môže nastať situácia, keď si klient začne vynucovať zníženú cenu stále a v neposlednom rade je nevýhodou aj samotná provízia pre zľavový portál, ktorá predstavuje cca 10-15%. Pri rozhodovaní sa, či využiť alebo nevyužiť tento spôsob nakupovania /obchodovania/ by sme mali prehodnotiť všetky plusy a mínusy z toho plynúce. Každú ponúkanú zľavu /zľavový kupón/ by mal nielen zákazník, ale najmä obchodník vnímať ako výnimočnú udalosť, predviesť klientovi svoje kvality a zároveň nestratiť „tvár“.

FacebookTwitterGoogle+Share

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *